Obiekt


Tor szkoleniowy

09 11 01 12 06 07 05 10 08 04 03 02 Poznań 20km

Symulator

Szkolenia z wykorzystaniem symulatora jazdy samochodem ciężarowym / autobusem cieszą się zdecydowanie największą popularnością. Dedykowane są przede wszystkim kierowcom zawodowym i mają charakter cyklicznych zajęć obowiązkowych. Wszystkich zainteresowanych szkoleniami z udziałem symulatora (zwłaszcza firmy transportowe oraz ośrodki szkolenia kierowców "L") prosimy o kontakt z naszym biurem i dokonywanie wcześniejszej rezerwacji terminów. 

Szarpak

Zajęcia z wykorzystaniem szarpaka to jedna z większych atrakcji toru. Posiadany przez nas „szarpak” to aktualnie jedyne tego typu urządzenie w Polsce. Moduł składa się z urządzenia do prowokowania poślizgu nadsterownego, nawadnianej płyty poślizgowej o długości blisko 100 metrów oraz systemu kurtyn wodnych (usytuowanych w trzech rzędach).

Podobnie jak na innych modułach prowadzony jest elektroniczny dwustrefowy pomiar prędkości – w pierwszej strefie mierzona jest prędkość najazdu na szarpak, w drugiej – prędkość samochodu na wysokości drugiego rzędu kurtyn. Pracę szarpaka oraz kurtyn wodnych programuje się komputerowo. W zależności od poziomu szkolonej grupy dopasowuje się energię poślizgu oraz czas „otwarcia” kurtyn wodnych.

Przy wykorzystaniu szarpaka można prowadzić zaawansowane ćwiczenia z zakresu opanowywania poślizgu nadsterownego. Korzystając z systemu kurtyn wodnych trenowane jest między innymi panowanie nad balansem samochodu podczas szybkich skrętów na śliskiej nawierzchni. Plac szkoleniowy posiada system oświetlenia co pozwala prowadzić szkolenia także po zmroku. Obsługa "szarpaka" wymaga obecności pracownika SZC.


Góra

Góra szkoleniowa to najbardziej zaawansowany element naszego toru. Różnica poziomów wynosi blisko 14 metrów, a zjazd zakończony długi prawym zakrętem ma nachylenie 10 stopni. Począwszy od szczytu aż do końca wspomnianego zakrętu nawierzchnię pokrywa nawadniana płyta poślizgowa. Najważniejszym elementem zjazdu są jednak dwa rzędy mechanicznych przeszkód. Elektroniczny system sterujący uruchomia je w określonych momentach symulując różnego typu zdarzenia drogowe (wtargnięcie na jezdnie, zajechanie drogi itp.) wymuszające omijanie przeszkód i gwałtowną zmianę pasa ruchu.

W przypadku popełnienia przez kierowcę jakiegokolwiek błędu i nie opanowaniu samochodu przeszkody schowają się w specjalnych komorach, tak aby uniknąć uszkodzenia pojazdu. Po wykonaniu ćwiczenia kierowca jest informowany o zarejestrowanej prędkości swojego pojazdu - pomiar wykonywany jest w dwóch strefach: na szczycie wzniesienia oraz na wysokości drugiej przeszkody. Informacja o prędkości wyświetlana jest na monitorze umieszczonym na końcu zakrętu.

Góra może być wykorzystywana zarówno przez samochody osobowe, jak i dostawcze i ciężarowe. Zajęcia mogą być prowadzone również po zmroku – ustawione na szczycie góry latarnie zapewniają oświetlenie całej trasy zjazdu. Do obsługi tego modułu szkoleniowego konieczna jest obecność specjalnie przeszkolonego pracownika centrum.

Krąg poślizgowy

Zajęcia prowadzone na kręgu poślizgowym związane są bezpośrednio z problematyką poślizgu. Trenowane są głównie reakcje na pojawiający się poślizg podsterowny (przednionapędowe samochody osobowe) ale nie tylko. Krąg sprawdza się doskonale podczas zajęć z wykorzystaniem samochodów dostawczych i ciężarowych. Nawierzchnia kręgu składa się zarówno z przyczepnej części asfaltu jak i płyty poślizgowej.

Podczas zajęć cała powierzchnia kręgu jest stale nawadniana żeby zapewnić odpowiednią „śliskość” torów. W przypadku prowadzenia zajęć z udziałem samochodów osobowych do wykorzystania pozostaje również mechaniczna przeszkoda chowająca się w asfalcie. Podobnie jak w przypadku innych modułów szkoleniowych kierowca ma możliwość kontroli prędkości w poszczególnych sekcjach kręgu – prędkości te są wyświetlane na monitorze usytuowanym przy jego zewnętrznej krawędzi. Zajęcia mogą być prowadzone również po zmroku. Krąg posiada własne niezależne oświetlenie.

Płyta poślizgowa A

Główna płyta poślizgowa ma wymiary 120 x 20 metrów. Wykorzystywana jest głównie do zajęć z zakresu hamowania na śliskiej nawierzchni oraz opanowywania samochodu przy pokonywaniu sekwencji różnego typu zakrętów. Na wyświetlaczu usytuowanym na wprost toru jazdy prezentowana jest również prędkość wjazdu na płytę co stanowi doskonałą pomoc dydaktyczną.

W trakcie zajęć wykorzystywana jest również specjalistyczna „rynna” do prowadzenia zajęć z zakresu aquaplanningu. Jej napełnieniem (i opróżnianiem) steruje system komputerowy. Zajęcia w tej sekscji toru moga byc prowadzone również po zmroku. Płyta poślizgowa posiada własne niezależne oświetlenie.

Płyta poślizgowa B

Płyta poślizgowa „B” usytuowana jest na pasie startowym w „starej” części lotniska. Ma wymiary 120 x 20 metrów. Płyta jest wykorzystywana podczas zajęć dla kierowców wszystkich typów samochodów osobowym oraz samochodów ciężarowych i autobusów. Wraz z płytą poślizgową mogą być wykorzystywane także dwa nawadniane, pokryte płytą poślizgową zakręty. Całość może stanowić również element toru slalomowego o dowolnej konfiguracji (wytyczanego przy pomocy pachołków).

Slalom A

Slalom „A” zlokalizowany jest w tzw. „trójkącie Zebry” (nazwa pochodzi od nazwiska jego twórcy – pilota rajdowego Andrzeja Zembrzuskiego). Na trasie slalomu trenowanych jest kilka elementów jednocześnie. Instruktorzy prowadzący zajęcia koncentrują swoją uwagę m.in na:  prawidłowym posługiwaniu się kierownicą w różnego typu zakrętach, odpowiednim torze jazdy, optymalnym operowaniu skrzynią biegów i hamulcem, panowaniem nad balansem samochodu. Cała trasa slalomu pokryta jest równym, przyczepnym asfaltem. Zamiast klasycznych „pachołków” na trasie umieszczone są elastyczne słupki, bezpieczne dla karoserii samochodów.

Tor dla motocyklistów

Tor dla kierowców motocykli to jedyny tego typu tor w Polsce. Konfiguracja sprawia, że można na nim trenować większość „motocyklowych” manewrów (technikę skrętu, hamowanie, omijanie przeszkód, etc.). Tor posiada również mechaniczną przeszkodę która wykorzystywana jest przede wszystkim do symulacji nagłej zmiany pasa ruchu. Podobnie jak na innych modułach uczestnicy szkolenia mają stały podgląd na uzyskiwane prędkości.

Plac szkoleniowy wyposażony jest w system oświetlania - zajęcia mogą być prowadzone również po zmroku.

Zobacz także

Tor szkoleniowy


Dysponujemy najbardziej zaawansowanym torem szkoleniowym w Polsce. Do dypozycji uczestników szkoleń są m.in. nawadniane płyty poślizgowe, kurtyny wodne, specjalistyczny "szarpak", unikalne na skalę europejską sztuczne wzniesienie wyposażone w mechaniczne przeszkody i nie tylko. Zapraszamy do udziału w szkoleniach z zakresu doskonalenia techniki jazdy.

więcej

Tor wyścigowy


Do dyspozycji właścicieli samochodów sportowych oddajemy tor o zmiennej konfiguracji i długości do 4,5 km. Na życzenie Klientów możemy zapewnić również profesjonalny pomiar czasu i obsługę instruktorów.

więcej

Tor gokartowy


Posiadamy własny asfaltowy tor gokartowy o zmiennej konfiguracji i długości 350-400 metrów. Dysponujemy gokartami marki Honda o mocy 9KM. Zawody gokartowe to świetna zabawa i doskonały element eventu firmowego.

więcej

Tory Off-Road


Do dyspozycji miłośników off road'u mamy dwa niezalezne tory o różnych stopniach trudności. Mogą się na nich poruszać zarówno lekkie quady jak i ciężkie samochody klasy Nissan Patrol. Na trasie nie brakuje stromych podjazdów, trawersów i brodów. Dobra zabawa gwarantowana.

więcej

Pawilon szkoleniowy


Pawilon szkoleniowy ma powierzchnię blisko 2000 m2 i dysponuje m.in. trzema multimedialnymi salami wykładowymi, "symulatorownią" i dwustanowiskowym warsztatem mechanicznym. na miejscu znajdują się również biura ośrodka.

więcej

Baza hotelowa


Ośrodek Sobiesław Zasada Centrum dysponuje aktualnie 25 miejscami noclegowymi w pokojach 1, 2 i 3 osobowych. Do dyspozycji uczestników jest również obszerna restauracja, hol oraz taras widokowy.

więcej
Zamknij

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych.
Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.
Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie:

Polityka cookies »